Ωρωπός 31-01-2017
ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΑΠΕΝΤΑΞΗΣ ΚΑΙ
ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΔΙΟΡΘΩΣΗΣ (ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟ ΣΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ) ΓΙΑ ΤΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟ
ΣΤΑΘΜΟΥ ΚΑΛΑΜΟΥ
Για μία ακόμη φορά η ολιγωρία και μάλλον η μεθόδευση της νυν
Δημοτικής αρχής, βάζει σε κίνδυνο ένα σοβαρό έργο κοινωνικής υποδομής, που
αφορά στην ολοκλήρωση και λειτουργία του Βρεφονηπιακού Σταθμού Καλάμου.
Ένα έργο που με ενέργειες της πρώην Διοίκησης του Δήμου εκπονήθηκαν οι
απαιτούμενες μελέτες για την ωρίμανση του, συντάχθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης,
υποβλήθηκε αίτηση χρηματοδότησης στο ΕΣΠΑ 2007-2013, εξασφαλίσθηκε η
χρηματοδότηση, (απόφαση ένταξης στο ΠΕΠ Αττικής), δημοπρατήθηκε, συμβασιοποιήθηκε
τον Ιούλιο του 2014 και παραδόθηκε στην νέα Διοίκηση για την υλοποίηση του!
Και ενώ το έργο ήταν σε εξέλιξη, αποφασίσατε αιφνιδίως στις 21-9-2015 να
λύσετε τη σύμβαση λόγω καθυστέρησης πληρωμής του 10ου λογαριασμού,
βάσει του αρ. 62 του Ν. 3669/2008. Η δικαιολογία ότι λόγω CAPITAL CONTROL δεν πληρώθηκε ο λογαριασμός, είναι τουλάχιστον αστεία! Αν όλοι οι δικαιούχοι είχαν ακολουθήσει τις πρακτικές της Διοίκησής σας,
επικαλούμενοι τα capital controls για να διαλύσουν τις εν εξελίξει συμβάσεις, τότε τα
μισά έργα του ΕΣΠΑ 2007 – 2013 δεν θα
είχαν ολοκληρωθεί! Αντίθετα το ΕΣΠΑ 2007
– 2013 ολοκληρώθηκε επιτυχώς με υψηλότατα ποσοστά απορρόφησης σύμφωνα με τα
στοιχεία του Υπουργείου (https://2007-2013.espa.gr/el/Documents/Poreia_Ylopoihshs_ESPA/SEP2016/160930_Proodos_Ylopoihshs_ESPA.pdf ) και μόνο το έργο του
βρεφονηπιακού του Καλάμου οδηγήθηκε σε
διάλυση!!!
Το έργο του βρεφονηπιακού όπως και άλλα, βρίσκεται «εγκαταλελειμμένο»
στην τύχη του εδώ και ενάμιση χρόνο, με
αποτέλεσμα να υπάρχει σοβαρός κίνδυνος απένταξης του από το ΕΣΠΑ 2007 – 2013
και δημοσιονομικής διόρθωσης εις βάρος του Δήμου Ωρωπού, για το συνολικό ποσό
που έχει διατεθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση για το συγκεκριμένο έργο και το οποίο
αγγίζει το ένα εκατομμύριο € , ποσό το οποίο θα χρεωθεί στα ταμεία του Δήμου
και κατ’ επέκταση στους Δημότες.
Φυσικά για όλα τα παραπάνω, δεν ζητήθηκε καμία πειθαρχική ευθύνη από τα όργανα του
Δήμου για τη σοβαρή αυτή παράλειψη, όπως προβλέπεται
από τον νόμο 3669/08, αρ62, παρ.2β για τις Δημόσιες Συμβάσεις έργων, πράγμα που
κάνει οποιονδήποτε να υποθέσει ότι ίσως μεθοδεύατε άλλη μια απευθείας
ανάθεση με την διαδικασία του κατεπείγοντος. Μετά από
ενάμισι χρόνο όμως δεν μπορεί πλέον να δικαιολογηθεί κανένα κατεπείγον.
Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο, δεν ξέρατε καν αν είχαν γίνει και οι προβλεπόμενες παραλαβές του έργου! Τέτοια σοβαρότητα και ευαισθησία επιδεικνύεται σε ένα έργο κοινωνικού
χαρακτήρα!
Σας ενημερώνω λοιπόν ότι τις παραλαβές,
προσωρινή και οριστική, τις έχετε κάνει με τις 114 και 241 του 2016 αποφάσεις
του Δ.Σ., παράτυπα όμως αφού από την φύση του σαν έργο χρειάζεται συντήρηση και
δοκιμασία στο χρόνο, όπως προβλέπεται από την νομοθεσία Ν.3669 αρ.62 παρ.8.
Εσείς όμως έχετε εφαρμόσει δικές σας διαδικασίες
για τις παραλαβές των έργων, φτάνοντας καταχρηστικά και παράτυπα σε αυτοδίκαιες
παραλαβές όχι μόνο σε παλαιά έργα αλλά ακόμα και σε τωρινά όπως η ανάπλαση
πεζόδρομου φυλακών, έργο για το οποίο έχω καταθέσει εγγράφως παρατηρήσεις στο
Δήμο για κακοτεχνίες και ελλιπή εκτέλεση της μελέτης (ίσως παίζει και ρόλο ποιος εργολάβος εκτελεί το έργο). Όλα τα
παραπάνω βέβαια σημαίνουν, για να καταλαβαίνουν και οι πολίτες ότι δεν γίνεται
κανένας έλεγχος στην ποιότητα και καλή εκτέλεσή των έργων και παραλαμβάνονται
με κλειστά μάτια.
Είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο στους πρώην Ο.Τ.Α. της
περιοχής μας και τώρα στο Δήμο Ωρωπού, ιδίως για έργα χρηματοδοτούμενα και πραγματικά αξίζει διερεύνηση.
Φυσικά καμία πειθαρχική ευθύνη δεν καταλογίζεται σε κανένα για όλα τα
παραπάνω, σύμφωνα με τον Ν.3669/08 για τα δημόσια έργα, καθιστώντας
υπεύθυνους και ίσως και υπόλογους τα μέλη του Δημοτικού συμβουλίου, σε πιθανό
μελλοντικό έλεγχο, αφού δεν τους ενημερώνετε για τίποτα από όλα αυτά για τα
οποία ψηφίζουν!!!!
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΚΑΛ. ΗΛΙΑΣΚΟΣ
ΠΡΩΗΝ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΔΗΜΟΥ ΩΡΩΠΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου