Τρίτη, 11 Νοεμβρίου 2014

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΓΕ.Λ. ΣΚΑΛΑΣ ΩΡΩΠΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ.

 Επιστολή στον Υπουργό Παιδείας απέστειλαν οι μαθητές του ΓΕ.Λ. Σκάλας Ωρωπού «Μίκης Θεοδωράκης». Οι μαθητές του λυκείου μας συμμετείχαν στην τελευταία κατάληψη έχοντας στο πλευρό τους τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων. Παρακάτω παραθέτω την επιστολή των μαθητών με τα αιτήματά τους αλλά και σχετικό σημείωμα του Προέδρου του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων Χρήστου Πανόπουλου. 



Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
         κύριε Υφυπουργέ,

Εμείς, οι μαθητές του ΓΕ.Λ. Σκάλας Ωρωπού «Μίκης Θεοδωράκης» απείχαμε σήμερα, 3 Νοεμβρίου 2014 από τα μαθήματα διαμαρτυρόμενοι για  το νέο εξεταστικό σύστημα και τη δημιουργία της Τράπεζας Θεμάτων. Μέσα από την επιστολή αυτή θα θέλαμε να εκφράσουμε τη δυσαρέσκειά μας, καθώς επίσης και τις προτάσεις μας για την καλύτερη οργάνωση του δημόσιου σχολείου.

Καταρχάς, είναι γνωστό πως ο όγκος της εξεταστέας ύλης είναι τεράστιος και αυτό έχει ως συνέπεια την αδυναμία  ολοκλήρωσής της. Με αυτόν τον τρόπο , λοιπόν, ωθούμαστε στη μηχανιστική αποστήθιση χαοτικών βιβλίων. Ταυτόχρονα είναι ξεκάθαρο πως κάτι τέτοιο διαμορφώνει τελικά μαθητές χωρίς κριτική σκέψη, χωρίς δημιουργική πνοή και  χωρίς ευρύτερους προβληματισμούς και ανησυχίες.

Ένα ζήτημα στο οποίο οφείλουμε επίσης να αναφερθούμε είναι ότι τα βιβλία είναι δυσνόητα και δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του νέου συστήματος και εν τέλει  και της ίδιας της Τράπεζας Θεμάτων. Αυτά περιλαμβάνουν μακροσκελή κείμενα, τα οποία  είναι δύσκολο συχνά να κατανοηθούν ακόμη και από φοιτητές πανεπιστημιακών σχολών (π.χ. «Συνειρμικά κέντρα, στα οποία πραγματοποιούνται ανώτερες πνευματικές και νοητικές διεργασίες όπως αυτές που σχετίζονται με το σχεδιασμό και τη λύση σύνθετων προβλημάτων και με την εκτίμηση των αποτελεσμάτων συμπεριφοράς» Βιολογία Α’ Λυκείου). Επιπλέον,  στα μαθήματα γενικής παιδείας απαιτείται η γνώση επιστημονικής ορολογίας, η οποία  δεν αντιστοιχεί στο γνωστικό επίπεδο των μαθητών της Α’ και Β’ Λυκείου. (π.χ. μαρξισμός, μερκαντιλισμός).

Επιπρόσθετα τα θέματα τα οποία έχουν αναρτηθεί στην τράπεζα θεμάτων και στα οποία εξετάστηκαν οι μαθητές της Α’ Λυκείου στις εξετάσεις του Ιουνίου 2014 παρουσίαζαν διαφορές ως προς το βαθμό δυσκολίας. Αυτό εγείρει ανησυχίες και εύλογα ερωτήματα σχετικά με την ισότιμη εξέταση των μαθητών διαφορετικών σχολείων στο ίδιο μάθημα. Κατά συνέπεια θεωρούμε ότι το σύστημα θυμίζει ρουλέτα, από την οποία περιμένει κανείς, προσευχόμενος (!) ,να κληρωθούν θέματα εύκολα, έτσι ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της ένταξης τελικά στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα στο τέλος της σχολικής θητείας. Αναρωτιόμαστε λοιπόν…η τύχη θα καθορίσει το μέλλον μας; Δεν είναι άδικο να εξετάζεται σε εύκολο θέμα μια τάξη π.χ σε ένα σχολείο στον Πολύγυρο της Χαλκιδικής και σε ένα δύσκολο σ’ένα σχολείο στο Καστελόριζο; Πώς μας διδάσκετε επιτέλους την αξιοκρατία και την εμπιστοσύνη στο νόημα που θα έχει η σκληρή προσπάθεια εκ μέρους μας;

Στο σημείο αυτό θεωρούμε επιβεβλημένο να αναφέρουμε- και συγχωρείστε  μας την αγανάκτηση- ότι το σύστημα αυτό ενισχύει δραματικά την παραπαιδεία. Οι γονείς μας μέσα στον ασφυκτικό κλοιό της οικονομικής κρίσης καλούνται, πέρα από τα τρέχοντα έξοδα του οικογενειακού προϋπολογισμού, να καλύψουν και τα έξοδα των φροντιστηρίων ήδη από την Α’ Λυκείου. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ δεν πρέπει οι πολιτικοί ιθύνοντες να σκεφτείτε τον αγώνα των άνεργων και φτωχών γονέων μας; Συνιστά ηθική πράξη το να  αδιαφορείτε για την οικονομική αιμορραγία των οικογενειών μας; Αν στόχος σας είναι να εργαστούν οι άνεργοι καθηγητές σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα ώστε να λυθεί προσωρινά το πρόβλημα της ανεργίας των πτυχιούχων, γιατί δεν σκέφτεστε και δεν υλοποιείτε το εξής απλό σχέδιο: Να δημιουργήσετε σε όλα τα σχολεία τμήματα είκοσι (20) μαθητών, οπότε να διορίσετε καθηγητές και να ανακουφίσετε τόσους και τόσους πτυχιούχους που απογοητευμένοι σκέφτονται να ακολουθήσουν το δρόμο της μετανάστευσης;

Σας παρακαλούμε ,κύριε Υπουργέ, να ανατρέξετε στα εφηβικά σας χρόνια και να θυμηθείτε πόσα πράγματα ονειρεύεται ένας έφηβος. Πόσα  αθλητικά, καλλιτεχνικά και πνευματικά ενδιαφέροντα έχει, πόσα πρωτότυπα έργα θέλει να δημιουργήσει, από πόση δημιουργικότητα διαπνέεται!!! Με το νέο σύστημα ,όμως, αυτή η επιθυμία για δημιουργία, η εφηβική ορμή περιορίζεται στο ανελέητο κυνηγητό μιας τεράστιας ύλης σε όλα τα μαθήματα. Αντί να συμμετέχουμε σε πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, ευρωπαϊκά προγράμματα και να γνωρίζουμε τα ταλέντα μας, τις δεξιότητες μας και να αποκτούμε εμπειρίες, εμείς ασθμαίνουμε να φέρουμε σε πέρας τις σελίδες των σχολικών εγχειριδίων και να λύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες ασκήσεις, για να καλύψουμε κάθε ενδεχόμενο θέμα που ένας άγνωστος -σε μας- καθηγητής  έχει καταθέσει στην τράπεζα θεμάτων. Μαζί μας ασθμαίνουν και οι καθηγητές μας, που αγχωμένοι προσπαθούν να καλύψουν την εξεταστέα ύλη και που συχνά μας αναφέρουν ότι δεν συμφωνούν με το σύστημα αλλά πρέπει να διεκπεραιώσουν ως δημόσιοι υπάλληλοι το καθήκον τους. Θέλουμε να δούμε τους καθηγητές μας να χαμογελούν και να μην είναι απλώς μεταδότες γνώσεων, αλλά δημιουργικοί παιδαγωγοί. Πάνω από όλα, όμως, θέλουμε να χαρούμε την πιο ζωογόνο περίοδο της ζωής μας και όχι να καταλήξουμε στα 20 μας στα πανεπιστήμια τα πρωινά αλλά και  στα ιατρεία ψυχιάτρων και ψυχολόγων τα απογεύματα!!!

Η επιστολή μας φτάνει στο τέλος της…και ζητάμε από εσάς να λάβετε υπόψη σας όλα τα παραπάνω και να ζητήσετε από τους ειδικούς του Υπουργείου του οποίου ηγείσθε να επανεξετάσουν το ζήτημα της Τράπεζας Θεμάτων με ειλικρινές ενδιαφέρον για το καλό της νέας γενιάς. Παρακαλούμε ήδη από την τρέχουσα σχολική χρονιά να μειωθεί η εξεταστέα ύλη σε όλα τα μαθήματα και να περιλαμβάνει τα ουσιώδη και εκείνα που κάνουν την παιδεία αποτελεσματική και συμβάλλουν στην ηθική και πνευματική μας ανάπτυξη!

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τον χρόνο που θα αφιερώσετε στην ανάγνωση της επιστολής μας και στη εξέταση των αιτημάτων μας. Περιμένουμε και ελπίζουμε την άμεση απάντησή σας.

Οι  μαθητές Α’ και Β’ τάξης του ΓΕ.Λ Σκάλας Ωρωπού
 «Μίκης Θεοδωράκης».





 Σημείωμα του κ. Χρήστου Πανόπουλου:
Σε συνέχεια της δράσης τους, οι μαθητές του Γενικού Λυκείου Ωρωπού,αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν κατάληψη του σχολικού κτιρίου έχοντας σαν αιτήματα αυτά τα οποία παρουσιάστηκαν στην προηγούμενη επιστολή τους.
     Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι τα αιτήματα των μαθητών, έχουν σοβαρή βάση και ο τρόπος που τα παρουσιάζουν, απηχεί πλήρως το εκπαιδευτικό χάος μέσα στο οποίο αυτά καλούνται να σπουδάσουν.Η κατάληψή τους ανήκει ,σε μια μεγάλη σειρά καταλήψεων ,οι οποίες αυτή τη στιγμή υφίστανται σε πάρα πολλά σχολεία της Ελλάδας.
       Ειδικά για την περίπτωση του Γενικού Λυκείου Ωρωπού, οφείλουμε να επισημάνουμε πως παρόλο που έγιναν προσπάθειες δυσφήμησης της κατάληψης, η διαγωγή των μαθητών ,οι οποίοι συμμετέχουν, είναι υποδειγματική. Όντως οι μαθητές του Γενικού Λυκείου Ωρωπού , έχουν επιδείξει ιδιαίτερη σοβαρότητα και υπευθυνότητα, σχετικά με τον τρόπο παρουσίασης των αιτημάτων τους,αλλά κυρίως, έχουν σταθεί υπεύθυνα απέναντι στην οργάνωση και διεξαγωγή της κατάληψης,αποτρέποντας την παρουσία εξωσχολικών ατόμων ή την διενέργεια πράξεων ,οι οποίες θα μπορούσαν να είναι επιζήμιες για την ασφάλεια της υγείας ή της προσωπικότητάς τους.
        Αν και σαν γονείς,τείνουμε πάντα να είμαστε ενάντιοι σε κάθε ενέργεια η οποία κρατά το σχολείο κλειστό
      - εάν και σαν γονείς έχουμε την επιθυμία, το σχολείο  να παραμένει εν λειτουργία και να μην χάνονται διδακτικές ώρες 
      -εάν και σαν γονείς στόχο έχουμε τη λύση αυτής της κατάληψης,και την επιστροφή των μαθητών στα θρανία,υποχρεούμαστε να παραδεχτούμε,πως,στην παρούσα κατάληψη, καμία ζημιά δεν έχει προκληθεί,εναντίον κάποιου μαθητή ή των κτιριακών εγκαταστάσεων.
        Παίρνοντας παράδειγμα , από την στάση των παιδιών απέναντι σε ένα τόσο σπουδαίο ζήτημα , είναι καλό να προσπαθήσουμε να σταθούμε στο πλευρό  τους , ως βοηθοί στον αγώνα τους.
       Χρήστος Πανόπουλος 
( Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων)

Δεν υπάρχουν σχόλια: