Του Ευάγγελου Ηλιάσκου
Σε ιδιώτη εργολάβο αναθέτει η Δημοτική Αρχή την υπηρεσία αποκομιδής
οικιακών και ανακυκλώσιμων απορριμμάτων καθώς και τον καθορισμό των δρόμων του
Δήμου με μηχανοκίνητο τρόπο, αντί του ποσού των 6.500.000 ευρώ περίπου για τα επόμενα τρία χρόνια.
Και ενώ η Περιφέρεια Αττικής από τον
Οκτώβριο του 2014, αποφάσισε την κατάργηση των μεγάλων χώρων Υγειονομικής Ταφής
Απορριμμάτων και ζήτησε από όλους τους Δήμους να υποβάλλουν τοπικά ή
Διαδημοτικά σχέδια Διαχείρισης Αποβλήτων, ο Δήμος Ωρωπού χωρίς καμία
ενημέρωση και απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου, κατέθεσε μέσα σε 10 περίπου γραμμές
αόριστες προτάσεις χωρίς προϋπολογισμούς και φιλοσοφία μακρόπνοου σχεδιασμού
αλλά και πόρους χρηματοδότησης όπως όλοι οι άλλοι Δήμοι. . Από όσο γνωρίζω δεν
έχει υποβληθεί καμία πρόταση στην ανοιχτή πρόσκληση του ΥΜΕΠΕΡΡΑ από το Δήμο,
για χρηματοδότηση δράσεων διαχείρισης απορριμμάτων.
Αποδεικτικό της προχειρότητας αυτών των λίγων
γραμμών είναι ότι δεν έχει καν συμπεριλάβει τον Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων,
που είναι περιβαλλοντικά εγκεκριμένος. Αποφάσισε όμως, να αγοράσει τον παραπάνω
χώρο αντί του ποσού των 220.000 ευρώ ενώ η αντικειμενική του αξία δεν ξεπερνά τις 130.000.
Αντί αυτού μεθόδευσε και αποφάσισε με
την αρίθμ. 6/2015 του Δημοτικού Συμβουλίου από τον Γενάρη του 2015, με την
συμμετοχή 25 συμβούλων από τους 41 και με πλειοψηφία 23 έναντι 2, την αναγκαιότητα
ανάθεσης σε ιδιώτη της αποκομιδής των απορριμμάτων, αναθέτοντας σε ιδιωτική εταιρεία
οικονομοτεχνική μελέτη.
Στη μελέτη όμως δεν υπολογίστηκε , το
κόστος μισθοδοσίας 55 περίπου υπαλλήλων, (οδηγών και εργατών καθαριότητας) αλλά
και το τι θα κάνουν αυτοί μετά τη σύναψη της εν λόγω σύμβασης, ο παροπλισμός 30
περίπου οχημάτων (απορριμματοφόρων και ανοιχτών φορτηγών) αλλά και το κόστος
πληρωμής στον ΧΥΤΑ της φυλής, το οποίο ανέρχεται σε περίπου 50€ ανά τόνο.
Κανείς δεν κατάλαβε βέβαια γιατί αγοράστηκαν
σάρωθρα καθαρισμού οδών αντί του ποσού
των 140.000€, αφού αυτό θα το κάνει ο ιδιώτης και γιατί επιλέχτηκε το τέταρτο
σενάριο από την οικονομοτεχνική ανάλυση της εταιρείας, (κόστους-οφέλους) 36,65%,
ενώ υπήρχαν άλλα τρία συμφερότερα, 45,60%, 41,69% και 39,51%. Αξιοπερίεργο
είναι βέβαια και το γεγονός ότι η διακήρυξη του διαγωνισμού τροποποιήθηκε δύο ή
τρεις φορές.
Ο Δήμος Ωρωπού, με 33.000 μόνιμους
κατοίκους, τους χιλιάδες οικιστές που δέχεται τους καλοκαιρινούς μήνες, τις
περιόδους των εορτών αλλά και τα Σαββατοκύριακα, μπορεί και θα έπρεπε να
προχωρήσει σε μία οργανωμένη ανακύκλωση και σε μία σύγχρονη διαχείριση οικιακών
απορριμμάτων, προϊόντων κλαδέματος και αποψίλωσης χιλιάδων οικοπέδων και
μεγάλων κτημάτων, αξιοποιώντας παράλληλα και τις υψηλές ποσότητες οργανικών
υπολειμμάτων που παράγονται, κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Μόνο έτσι
κύριοι εξοικονομείς χρήματα προς όφελος των Δημοτών, με την διαχείριση, την εκμετάλλευση
των ανακυκλώσιμων απορριμμάτων, μειώνοντας τον όγκο τους που πληρώνετε ακριβά
στον ΧΥΤΑ.
Μετά την επιβάρυνση της περιοχής του
Ωρωπού, με την μόλυνση του Ασωπού, τα θαμμένα βιομηχανικά απόβλητα, τις δεκάδες
μικρές χωματερές, θεωρώ έγκλημα την συνέχιση της πρακτικής αποκομιδής των
απορριμμάτων με τον ίδιο παραδοσιακό τρόπο, εις βάρος του περιβάλλοντος αλλά
και των δημοτών, αναθέτοντάς την μάλιστα σε ιδιώτη για λόγους που μάλλον μόνο
εσείς γνωρίζετε καλά.
Ο τουριστικός χαρακτήρας του μεγάλου
παραλιακού μετώπου του Δήμου Ωρωπού και των ορεινών – παραδοσιακών οικισμών,
του Αυλώνα, της Μαλακάσας, του Πολυδενδρίου και των Αφιδνών, χρειάζεται προστασία
αλλά και σεβασμό στο περιβάλλον, στους Δημότες, στους οικιστές και στους
επισκέπτες του Δήμου μας.
19-12-2016
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΚΑΛ. ΗΛΙΑΣΚΟΣ
ΠΡΩΗΝ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΗΜΟΥ ΩΡΩΠΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου