Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2012

ΚIΝΔYΝΕΥΕΙ ΜΕ ΛΟΥΚΕΤΟ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΩΡΩΠΟΥ?

 Θέλω να πιστεύω ότι αντέχει η λαβωμένη μας κοινωνία και δεν ανοίγει ακόμα το βάραθρο του Καιάδα!
Με λουκέτο λοιπόν απειλείται το διαφορετικό σχολείο που έχουμε την τιμή να λειτουργεί στον Δήμο μας:
 Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο στο Χαλκούτσι. Ένας όμορφα στολισμένος χώρος από τις εργασίες των παιδιών που έχει όμως πολλές ελλείψεις σε υποδομές.
Αιτίες του κινδύνου?
  • Η έλλειψη τρόπου μετακίνησης των παιδιών από τα σπίτια τους στο σχολείο. Το αποτέλεσμα είναι κάποια παιδιά να χάνουν συστηματικά τα μαθήματά τους.
  • Η έλλειψη προσωπικού 
  • Οι 'στενές'αντιλήψεις που κυριαρχούν ακόμα σε μικρό ευτυχώς κομμάτι της τοπικής μας κοινωνίας και αποτρέπει κάποιους γονείς να 'γράψουν' τα παιδιά τους στο σχολείο.
Ως προς το πρώτο, η μεταφορά των μαθητών με ειδικές ανάγκες προηγείται με βάση τον νόμο άσχετα με το ποιος είναι αρμόδιος ο Δήμος, η Περιφέρεια, ή το Υπουργείο.

Το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού είναι γενικότερο μιας και στις αρχές του μήνα η Διδασκαλική Ομοσπονδία ζήτησε από το Υπουργείο Παιδείας την τοποθέτηση 700 εκπαιδευτικών για να μπορέσουν να λειτουργήσουν τα ειδικά σχολεία.  Ενω ο υφ. Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου ανακοίνωσε στη Βουλή οτι θα πραγματοποιηθούν άμεσα εννιακόσιες πενήντα προσλήψεις σε δασκάλους και νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης για την παροχή παράλληλης στήριξης σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας στο πλαίσιο της δράσης «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»,
Αιτία για τις ελλείψεις προσωπικού στο δικό μας σχολείο αλλά και στα υπόλοιπα ειδικά σχολεία της χώρας, κατά την προσωπική μου εκτίμηση ,είναι η αυστηρή νομοθεσία για τις προϋποθέσεις που χρειάζονται ώστε ένας εκπαιδευτικός να διδάξει σε αυτά. Ενδιαφέρον από ευαισθητοποιημένους εκπαιδευτικούς για να διδάξουν υπάρχει. Το ζήτημα όμως είναι πως απαιτούνται πολύχρονες και εξαιρετικά εξειδικευμένες σπουδές και προϋπηρεσία. Στους καιρούς που ζούμε ίσως οι συγκεκριμένες προϋποθέσεις να είναι τροχοπέδη για την λειτουργία των σχολείων. Μια λύση θα ήταν η παρακολούθηση εμπεριστατωμένων σεμιναρίων στην ψυχολογία και την ειδική αγωγή που θα έδινε τα ουσιαστικά εφόδια στους εκπαιδευτικούς που έχουν την διάθεση, την θέληση και την ευαισθησία να διδάξουν στα ειδικά σχολεία.  

ΝΟΜΟΣ 2817/2000
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Α '. Εκπαιδευτικό προσωπικό1. Στις θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού των Σ.Μ.Ε.Α. και των τμημάτων ένταξης τοποθετούνται με μετάθεση εκπαιδευτικοί που έχουν τίτλο μεταπτυχιακών σπουδών στην ειδική αγωγή ή μετεκπαίδευση στην ειδική αγωγή ή μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στη σχολική ψυχολογία, και σε περίπτωση έλλειψης. εκπαιδευτικοί που έχουν πενταετή εκπαιδευτική εμπειρία σε Σ.Μ.Ε.Α..

2. Στις θέσεις της προηγούμενης παραγράφου διορίζονται: α) επιτυχόντες στο διαγωνισμό πρόσληψης εκπαιδευτικών του ν. 2525/1997, μέχρι ποσοστού 20% του συνόλου των κενών οργανικών θέσεων, εφόσον είναι τυφλοί, κωφοί και γενικά άτομα με ειδικές ανάγκες και β) οι κεκτημένοι πτυχίο τμήματος Ειδικής Αγωγής Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο Α.Ε.Ι. της αλλοδαπής ή τίτλο μεταπτυχιακών σπουδών στην ειδική αγωγή, κατά τη σειρά επιτυχίας τους στο διαγωνισμό πρόσληψης εκπαιδευτικών του ν. 2525/1997 και σε ποσοστό που καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων επί του αριθμού των διοριζομένων για κάθε έτος εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, ύστερα από εισήγηση του Υ.Σ.Ε.Ε.Π..

3. Στις θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού των Κ.Δ.Α.Υ. αποσπώνται εκπαιδευτικοί κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 7 του άρθρου 2.

4. Στις Σ.Μ.Ε.Α., εφόσον υπάρχουν ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό που δεν καλύπτονται με διορισμό ή μετάθεση μόνιμων εκπαιδευτικών, μπορεί να αποσπώνται εκπαιδευτικοί άλλων σχολείων που έχουν τριετή διδακτική εμπειρία σε Σ.Μ.Ε.Α. ή να προσλαμβάνονται προσωρινοί αναπληρωτές: α) τυφλοί, κωφοί και γενικά άτομα με ειδικές ανάγκες που έχουν τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα, εκτός του ορίου ηλικίας, για συμμετοχή στο διαγωνισμό πρόσληψης εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και β) κεκτημένοι πτυχίο τμήματος Ειδικής Αγωγής Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή ισότιμο και αντίστοιχο πτυχίο Α.Ε.Ι. της αλλοδαπής ή τίτλο μεταπτυχιακών σπουδών στην ειδική αγωγή, κατά τη σειρά επιτυχίας τους στο διαγωνισμό πρόσληψης εκπαιδευτικών του ν. 2525/1997. Η διαδικασία και οι προϋποθέσεις πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από εισήγηση του Υ.Σ.Ε.Ε.Π.. Με όμοια απόφαση, που εκδίδεται κάθε Αύγουστο, καθορίζονται τα ποσοστά πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών από κάθε κατηγορία της παρούσας παραγράφου.
Όσο για τις 'στενές' αντιλήψεις κάποιων, εκτός από την ενημέρωση, ένας τρόπος να βοήθουμε να σπάσουν κάποια ταμπού θα ήταν και η απογευματινή λειτουργία του σχολειου ως χώρος δημιουργικής απασχόλησης για άτομα με ειδικές ανάγκες κάθε ηλικίας, συμπολίτες μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: