Πέμπτη, 28 Αυγούστου 2014

Για την κατάργηση του χειμερινού δρομολογίου των ferry boats.

foto: Νίκος Τσαρουχάς
Πριν λίγους μήνες ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας οι πίνακες τακτικής δρομολόγησης για την επόμενη σεζόν. Στα δρομολόγια δεν συμπεριλαμβάνεται η γραμμή Ωρωπός - Ερέτρια για τους μήνες από Νοέμβριο έως Μάρτιο.


 Την περασμένη Κυριακή, 24 Αυγούστου, η δημοτική παράταξη "Συνεργασία Πολιτών" μαζί με συμπολίτες μας Ερετριείς διοργάνωσε ανοιχτή συνάντηση- συζήτηση για το θέμα. Τα δικά μου συμπεράσματα απ' όσα άκουσα από τους παρευρισκόμενους μαζί με δικές μου σκέψεις είναι τα εξής:
Η υποβάθμιση του Ωρωπού συνεχίζεται. 
Οι επιπτώσεις θα είναι α) Οικονομικές. Πολλοί συμπολίτες μας χρησιμοποιούν την χειμερινή γραμμή για να πάνε στις δουλειές,  σπουδές,  γιατρούς. β) Ψυχολογικές. Η αδυναμία άμεσης επικοινωνίας με ένα τόσο κοντινό τόπο με τον οποίο συνδεόμαστε και Ιστορικά. Αν συνυπολογίσουμε την εγκατάσταση νέων Διοδίων στην Εθνική Οδό για Χαλκίδα, τα ήδη υπάρχοντα διόδια προς Αττική και Βοιωτία, την έλλειψη επαρκούς δημόσιας συγκοινωνίας και τις τιμές στα καύσιμα το αίσθημα της φυσικής και γενικότερης απομόνωσης της περιοχής μας θα είναι πλήρες! 
Το ζήτημα για μια κίνηση διεκδίκησης και η ουσία, κατά την προσωπική μου άποψη, είναι το τι ακριβώς θα διεκδικηθεί και από ποιους.
 Οι συγκοινωνίες δεν θεωρούνται σήμερα στην χώρα μας δημόσιο αγαθό.
 Εφόσον για τις μετακινήσεις είναι αρμόδιοι ιδιωτικοί φορείς, είτε είναι κερδοφόρα μια επιχειρηματική δράση είτε όχι, ο επιχειρηματίας έχει δικαίωμα για όποια αιτία κρίνει εκείνος να την διακόψει. Υπάρχει συγκεκριμένη νομοθεσία που διέπει το θέμα λειτουργίας των συγκοινωνιών κι εκεί θα είναι δύσκολο να παρέμβει μια επιτροπή πολιτών δύο περιοχών που συνδέονται οδικά. 
Ο Δήμος πώς θα μπορούσε να παρέμβει στο συγκεκριμένο θέμα? Ως προς το τελευταίο θα πρέπει να μας παρουσιάσουν προτάσεις οι δημοτικές Αρχές Ωρωπού και Ερέτριας εφόσον ενδιαφέρονται για την συνέχιση λειτουργίας της Πορθμιακής γραμμής. Σίγουρα πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί και ως προς την δημιουργία κοινωφελών επιχειρήσεων στηριζόμενων από τους Δήμους γιατί η Ιστορία της χώρας μας χτυπά καμπανάκια ενδεχόμενης διαφθοράς. Πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί και ως προς πιθανές επιχορηγήσεις και επιδοτήσεις των δύο Δήμων προς τις πλοιοκτήτριες εταιρείες. Ήδη ο Δήμος Ωρωπού έχει σοβαρό έλλειμμα κοινωνικής πολιτικής που πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα.     

Η εκτίμησή μου είναι πως η διατήρηση της πορθμειακής γραμμής είναι γρίφος για λίγους. Το πρόβλημα, όπως έχω ξαναγράψει σ' αυτό το blog, δεν είναι το κάθε ξεχωριστό χτύπημα υποβάθμισης της περιοχής μας αλλά όλα μαζί. Ο τόπος μας θα έπρεπε να αναπτυχθεί και να αποκτήσει δικλείδες ασφαλείας πολύ πριν την κρίση. Κι αυτή η έλλειψη είναι συνέπεια...της έλλειψης πολιτικού κύρους και βούλησης τοπικών παραγόντων που κινούνται με την εξης λογική: Ας είναι δικό μου το χωράφι κι ας είναι και χέρσο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: