Δεν έλειψε η ένταση από το Περιφερειακό Συμβούλιο της περασμένης Τρίτης όπου πάρθηκε η απόφαση κατά των Διοδίων με αφορμή την δρομολόγηση για τοποθέτηση νέων πλευρικών Διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγ.Στεφάνου.
Έντονες αντιδράσεις υπήρξαν από τους παρόντες πολίτες και εκπροσώπους φορέων. Για δυναμικές κινητοποιήσεις προειδοποίησαν οι εκπρόσωποι των φορέων πολιτών που πήραν τον λόγο, ενώ στο βήμα παρουσιάστηκε και... καλσόν προς σκίσιμο από ομιλήτρια που αναφέρθηκε σε γραμμάτια που πληρώνει η Περιφερειάρχης στον Αλέξη Τσίπρα.
Στο συμβούλιο παραβρέθηκε και ο Υπουργός Μεταφορών κ. Σπίρτζης ο οποίος επανέλαβε τις γνωστές τοποθετήσεις για κατάργηση Διοδίων εντός των ορίων του Δήμου για τους κατοίκους και για την χιλιομετρική χρέωση για τους υπόλοιπους, ενώ αποκάλυψε πως γίνονται συζητήσεις με την παραχωρησιούχο εταιρεία για την κατάργηση των Διοδίων για τους δημότες Ωρωπού και από Αφίδνες προς Αθήνα..
Στην εισήγησή της, η Ιωάννα Στεργίου, περιφερειακή σύμβουλος από τον Ωρωπό, αναφέρθηκε στο γεγονός του συνεχιζόμενου αποκλεισμού του Δήμου Ωρωπού που έχει 8 σταθμούς Διοδίων και ζήτησε κατάργηση για τους κατοίκους και τους εργαζόμενους στον Δήμο όχι μόνο στις χρεώσεις των πλευρικών Διοδίων εντός των ορίων του Δήμου, αλλά και των μετωπικών Διοδίων στις Αφίδνες. Κατήγγειλε τη μη εφαρμογή της απαγόρευσης διέλευσης των μεγάλων φορτηγών από τον παράδρομο που ισχύει από τον Μάιο του 2016. Αναφέρθηκε στην κυκλοφοριακή ασφυξία που θα προκληθεί με τα νέα πλευρικά Διόδια και την Περιβαλλοντική επιβάρυνση που θα προκύψει. Ο δρόμος από την Μεταμόρφωση έως την Μαλακάσα αποτελεί περιαστικό ιστό και δεν μπορεί να επιβαρύνονται οι κάτοικοι με Διόδια. Τέλος, η κα. Στεργίου ζήτησε να καταργηθούν οι νομοθετικές ρυθμίσεις Βορίδη-Ρέππα που ποινικοποιούν τις κινητοποιήσεις των μελών των κινημάτων και των κατοίκων κατά των Διοδίων.
Ο δήμαρχος Ωρωπού Θωμάς Ρούσσης είπε πως ο Δήμος καταγγέλλει την ληστρική συμπεριφορά της κεντρικής εξουσίας στον λαό του Ωρωπού με την σημερινή κατάσταση με τα διόδια. Ο δήμαρχος αναφέρθηκε και στον νόμο του 2015 ο οποίος απαγορεύει την επιβολή δημοτικών τελών στην παραχωρησιούχο εταιρεία, ενώ μίλησε για τους επικίνδυνους παράδρομους και τις επιπτώσεις των Διοδίων στην τοπική οικονομία. Ζήτησε την κατάργηση των Διοδίων και το σταμάτημα των διώξεων. Προέτρεψε τον Υπουργό κ. Σπίρτζη να παραβρεθεί στο δικαστήριο κατά πρώην και νυν δημοτικών συμβούλων και κατοίκων του Ωρωπού που έχει προγραμματισθεί για τις 30 Οκτωβρίου.
Ο Εκπρόσωπος της Συντονιστικής Επιτροπής Φορέων Β.Α Αττικής ενάντια στα Διόδια κ. Σωτηρόπουλος κατήγγειλε την Περιφέρεια για ανυπαρξία στο θέμα των Διοδίων και για προσπάθειά της να είναι και με τον αστυφύλακα, και με το χωροφύλακα με το να ζητά συγχρόνως και κατάργηση και χιλιομετρική χρέωση. Ο κ. Σωτηρόπουλος τόνισε πως οι δρόμοι είναι δημόσιο αγαθό και πως γίνεται προσπάθεια διχασμού των πολιτών με τις ελεύθερες διελεύσεις ανάμεσα σε κατοίκους και μη. Οι όποιες οικονομικές "διευκολύνσεις" αποτελούν χρύσωμα στο χάπι.
Παρακάτω η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου:
Έντονες αντιδράσεις υπήρξαν από τους παρόντες πολίτες και εκπροσώπους φορέων. Για δυναμικές κινητοποιήσεις προειδοποίησαν οι εκπρόσωποι των φορέων πολιτών που πήραν τον λόγο, ενώ στο βήμα παρουσιάστηκε και... καλσόν προς σκίσιμο από ομιλήτρια που αναφέρθηκε σε γραμμάτια που πληρώνει η Περιφερειάρχης στον Αλέξη Τσίπρα.
Στο συμβούλιο παραβρέθηκε και ο Υπουργός Μεταφορών κ. Σπίρτζης ο οποίος επανέλαβε τις γνωστές τοποθετήσεις για κατάργηση Διοδίων εντός των ορίων του Δήμου για τους κατοίκους και για την χιλιομετρική χρέωση για τους υπόλοιπους, ενώ αποκάλυψε πως γίνονται συζητήσεις με την παραχωρησιούχο εταιρεία για την κατάργηση των Διοδίων για τους δημότες Ωρωπού και από Αφίδνες προς Αθήνα..
Στην εισήγησή της, η Ιωάννα Στεργίου, περιφερειακή σύμβουλος από τον Ωρωπό, αναφέρθηκε στο γεγονός του συνεχιζόμενου αποκλεισμού του Δήμου Ωρωπού που έχει 8 σταθμούς Διοδίων και ζήτησε κατάργηση για τους κατοίκους και τους εργαζόμενους στον Δήμο όχι μόνο στις χρεώσεις των πλευρικών Διοδίων εντός των ορίων του Δήμου, αλλά και των μετωπικών Διοδίων στις Αφίδνες. Κατήγγειλε τη μη εφαρμογή της απαγόρευσης διέλευσης των μεγάλων φορτηγών από τον παράδρομο που ισχύει από τον Μάιο του 2016. Αναφέρθηκε στην κυκλοφοριακή ασφυξία που θα προκληθεί με τα νέα πλευρικά Διόδια και την Περιβαλλοντική επιβάρυνση που θα προκύψει. Ο δρόμος από την Μεταμόρφωση έως την Μαλακάσα αποτελεί περιαστικό ιστό και δεν μπορεί να επιβαρύνονται οι κάτοικοι με Διόδια. Τέλος, η κα. Στεργίου ζήτησε να καταργηθούν οι νομοθετικές ρυθμίσεις Βορίδη-Ρέππα που ποινικοποιούν τις κινητοποιήσεις των μελών των κινημάτων και των κατοίκων κατά των Διοδίων.
Ο δήμαρχος Ωρωπού Θωμάς Ρούσσης είπε πως ο Δήμος καταγγέλλει την ληστρική συμπεριφορά της κεντρικής εξουσίας στον λαό του Ωρωπού με την σημερινή κατάσταση με τα διόδια. Ο δήμαρχος αναφέρθηκε και στον νόμο του 2015 ο οποίος απαγορεύει την επιβολή δημοτικών τελών στην παραχωρησιούχο εταιρεία, ενώ μίλησε για τους επικίνδυνους παράδρομους και τις επιπτώσεις των Διοδίων στην τοπική οικονομία. Ζήτησε την κατάργηση των Διοδίων και το σταμάτημα των διώξεων. Προέτρεψε τον Υπουργό κ. Σπίρτζη να παραβρεθεί στο δικαστήριο κατά πρώην και νυν δημοτικών συμβούλων και κατοίκων του Ωρωπού που έχει προγραμματισθεί για τις 30 Οκτωβρίου.
Ο Εκπρόσωπος της Συντονιστικής Επιτροπής Φορέων Β.Α Αττικής ενάντια στα Διόδια κ. Σωτηρόπουλος κατήγγειλε την Περιφέρεια για ανυπαρξία στο θέμα των Διοδίων και για προσπάθειά της να είναι και με τον αστυφύλακα, και με το χωροφύλακα με το να ζητά συγχρόνως και κατάργηση και χιλιομετρική χρέωση. Ο κ. Σωτηρόπουλος τόνισε πως οι δρόμοι είναι δημόσιο αγαθό και πως γίνεται προσπάθεια διχασμού των πολιτών με τις ελεύθερες διελεύσεις ανάμεσα σε κατοίκους και μη. Οι όποιες οικονομικές "διευκολύνσεις" αποτελούν χρύσωμα στο χάπι.
Παρακάτω η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου:
- Λέμε ‘όχι’ στην τοποθέτηση νέων πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγ. Στεφάνου και εντός του αστικού ιστού της Περιφέρειας Αττικής. Το περιαστικό τμήμα της Εθνικής οδού από Μεταμόρφωση έως Αφίδνες να παραμείνει ελεύθερο από διόδια.
- Πάγιο αίτημά μας είναι η απομάκρυνση των ήδη εγκατεστημένων διοδίων εντός του Νομού Αττικής, καθώς η μη ύπαρξη ασφαλούς και ολοκληρωμένου δικτύου παραδρόμων καθιστά τη χρήση των εθνικών οδών υποχρεωτική για τις αστικές μετακινήσεις των κατοίκων και εργαζομένων της Αττικής.
- Η εφαρμογή συστήματος αναλογικής χιλιομετρικής χρέωσης όχι μόνο στην Εθνική αλλά και την Αττική οδό, οφείλει να είναι στην κατεύθυνση της δραστικής μείωσης των τελών διοδίων.
- Να ενεργοποιηθεί η προβλεπόμενη από το ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας διάνοιξη της Λεωφόρου Κύμης από τα Βόρεια προάστια μέχρι την Εθνική οδό και να μπει το έργο σε προτεραιότητα αντί άλλων αναπλάσεων χωρίς νέες επιβαρύνσεις για τους πολίτες.
- Άμεση απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής διοδίων των κατοίκων και των εργαζομένων των όμορων σε σταθμούς διοδίων περιοχών, που αφορούν σε τοπικές καθημερινές μετακινήσεις καθώς και των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.
- Οριστική παύση των διώξεων των πολιτών που συμμετείχαν σε κινήματα κατά των διοδίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου