Παρασκευή 2 Μαρτίου 2012

Ποιό θα είναι άραγε το μέλλον των Διοδίων;



Πριν από σχεδόν 2 μήνες είχα βρεθεί στο γραφείο του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών κ.Λαμπρόπουλου για το θέμα του κόστους των Διοδίων στις Αφίδνες. Το σχέδιο που μας παρουσιάστηκε περιελάμβανε 2 σημαντικές δράσεις για την ανακούφιση των πολιτών από το ύψος των τελών διέλευσης.
Η πρώτη ήταν η δημιουργία ‘κουβούκλιου’ Διοδίων στον κόμβο των Αφιδνών με χαμηλή χρέωση (γύρω στα 75 λεπτά ανά διέλευση) και η δημιουργία σταθμού διοδίων στον παράδρομο Αγ. Στεφάνου  μόνο για φορτηγά και νταλίκες έτσι ώστε τουλάχιστον ο παράδρομος να μείνει σχεδόν στην αποκλειστική διάθεση των Ι.Χ.
Οι δράσεις αυτές απ’ την στιγμή που αποφασίζονταν θα μπορούσαν να υλοποιηθούν μέσα σ’ έναν μήνα.
Οι μήνες πέρασαν και δεν έχει γίνει ακόμα καμιά επίσημη σχετική ανακοίνωση ως προς την υλοποίηση των παραπάνω. Αντίθετα ανακοινώθηκαν αυξήσεις στους σταθμούς Διοδίων τόσο των Αφιδνών όσο και της Ελευσίνας!
Αναρωτιέται λοιπόν κανείς:
  • ·         Οι συμβασιούχες εταιρίες δεν μπορούν να καταλάβουν την τραγική οικονομική κατάσταση στην οποία περιέρχονται κάθε μέρα όλο και περισσότεροι πολίτες της χώρας: Όσο πιέζει κανείς μια κοινωνία που έχει φτάσει στα όριά της δεν απέχει πολύ απ’ τον να φτάσει στην τελική έκρηξη.
  • ·         Η πολιτική ηγεσία είναι πια τόσο αδύναμη που δεν μπορεί να χτυπήσει σαν θεσμικός εκπρόσωπος στις εταιρίες το ‘καμπανάκι’ της κοινωνίας;
  • ·         Σε δημοσίευμα της ‘Καθημερινής’(10/2/2012) αναφέρεται πως η ετήσια αναπροσαρμογή του κόστους, σύμφωνα με το Υπουργείο, προβλέπεται από τις συμβάσεις με τις εταιρίες και θα γίνεται με βάση τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή. Μήπως αυτός ο Δείκτης αντί να ανεβαίνει θα έπρεπε να ……πέφτει;;
  • ·         Είναι αλήθεια πως τα έργα που έχουν αναλάβει να υλοποιήσουν οι εταιρίες έχουν σταματήσει γιατί υπάρχει αδυναμία χρηματοδότησής τους πέραν…από τον οβολό των διερχόμενων οδηγών;
  • ·         Είναι γεγονός πως στην διακοπή των έργων εμπλέκεται η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων που διεξάγει ελέγχους ως προς την δυνατότητα περαιτέρω χρηματοδότησης των έργων;
  • ·         Μήπως τελικά οι δρόμοι δεν ‘γίνουν’ ποτέ και τα Διόδια αυτοκαταργηθούν;
Αργά η γρήγορα θα πρέπει να δοθούν λύσεις από το κράτος και τις εταιρίες αλλιώς θα δοθούν νομοτελειακά από τους πολίτες.

(Εφημερίδα 'Υπέρβαση' 27/2/2012)


Δεν υπάρχουν σχόλια: